Walka ze stresem

Jak zachować spokój

 Radzenie sobie ze stresem


Badania pokazują, że emocje i nastawie psychiczne pacjenta na decydujący wpływ na stan naszego zdrowia.

Szkolenie nauczy jak nie dać wyprowadzić się z równowagi, mieć dobre  nastawienie i samopoczucie i nie poddać się stresowi oraz posiadać  umiejętności zapobiegania szkodliwym skutkom jego działania.

Uczestnicy:
Każda osoba, która chce zredukować poziom stresu, zwiększyć komfort życia i relacji z innymi osobami oraz szybciej powrócić do zdrowia

Korzyści:

  • Poznanie przyczyn stresu oraz mechanizmów działania stresu na płaszczyźnie fizjologicznej, emocjonalnej i poznawczej.
  • Nabycie umiejętności zapobiegania nadmiernemu stresowi w pracy.
  • Poznanie technik radzenia sobie w sytuacji stresowej
  • Opanowanie metod radzenia sobie z własnymi emocjami – skuteczne metody relaksacji

Tematyka:

Wpływ stresu na organizm

  • Fizjologia stresu
  • Psychosomatyka
  • Najczęstsze reakcje stresu na organizm
  • Skutki stresu krótkotrwałego i długotrwałego
  • Zmęczenie, trema, stres, czy syndrom wypalenia – diagnozowanie

Zmiana czynników wewnętrznych

  • Zmiana wewnętrznych programów wywołujących stres
  • Planowanie i organizacja pracy własnej
  • ABC sukcesu w stresie- jak robią to najlepsi
  • Wyrażanie emocji w sposób asertywny i budujący relacje z drugim człowiekiem
  • Relaksacja, wyciszenie- metody radzenia sobie ze stresem

Zmiana czynników zewnętrznych

  • Konstruktywna krytyka- jak krytykować i przyjmować krytykę
  • Spirala gniewu- jak radzić sobie z gniewem innych osób
  • Jak pozytywnie rozwiązać konflikt

Forma szkolenia

  • Wykład, połączony z prezentacją multimedialną
  • Ćwiczenia
  • Scenki sytuacyjne z podziałem na role- realne sytuacje zawodowe
  • Studium przypadku – realne sytuacje zawodowe
  • Praca z dyktafonem i kamerą video
  • Gry
  • Dyskusja

Informacje i zapisy:
tel. 506 119 648

 

Zdążyć na czas

Zarządzanie czasem

Tematyka:

  • Diagnozowanie co nam wydłuża czas pracy
  • Metody radzenia sobie z złodziejami czasu
  • Skuteczne reguły zarządzania czasem
  • Jak planować – na co należy zwracać uwagę przy ustalaniu swoich celów?
  • Jak wyznaczyć sobie właściwie priorytety?
  • Jak skutecznie działać?
  • Sposoby jak nie odkładać spraw ważnych na późniejszy czas
  • ABC sukcesu w osiąganiu celów i marzeń
  • Metody jak omawiać, gdy już mamy za dużo obowiązków do wykonania
  • Metody sprawnej współpracy z innymi- najczęstsze bariery w komunikacji, które
    wydłużają pracę lub opóźniają jej zakończenie

Forma szkolenia:

Wykład, połączony z prezentacją multimedialną
Ćwiczenia
Scenki sytuacyjne z podziałem na role- realne sytuacje życiowe
Studium przypadku – realne sytuacje życiowe
Praca z dyktafonem i kamerą video
Gry
Dyskusja

Informacje i zapisy:
tel. 506 119 648

 

Zmiana nawyków

Praca z motywacją

Realizacja celów, praca z motywacją

  • Jakie nawyki rządzą naszym życiem?
  • Jak rozpoznać jakie nawyki nam nie służą?
  • Jak rozpocząć proces zmiany nawyków?
  • Najczęstsze strategie odwlekania i odkładania?
  • Co ogranicza ludzi w zmianie nawyków?
  • Cechy charakterystyczne ludzi uważanych za najbardziej skutecznych w swoim działaniu?
  • Jak wzbudzić w sobie motywacje do zmian?
  • Jak nauczyć się konsekwentnego działania i osiągania wyznaczonych celów?
  • Jak wzmacniać siebie i innych do zmiany nawyków

Forma szkolenia

  • Wykład, połączony z prezentacją multimedialną
  • Ćwiczenia
  • Scenki sytuacyjne z podziałem na role- realne sytuacje życiowe
  • Studium przypadku – realne sytuacje życiowe
  • Gry
  • Dyskusja

Informacje i zapisy:
tel. 506 119 648

 

Coaching

osobisty, zawodowy

Coaching może odbywać : bezpośrednio, telefonicznie, przez Skypa, mailowo.

Coaching powstał w celu zapewnienia klientom możliwości powiększenia ich zdolności do osiągania zaplanowanych rezultatów i budowania w nich wiary i pewności siebie, co do ich zdolności i zasobów.

Coaching zawodowy ma na celu  odczuwania większej radości, efektywności i spełnienia w życiu zawodowym  i osobistym. Pozwala podejmować skuteczniejsze i mądrzejsze decyzje oraz budować motywację do udoskonalania swoich postaw i zachowań.

Coaching koncentruje się na teraźniejszości i przyszłości. Nie skupia się na przeszłości, nie analizuje wpływu minionych wydarzeń na obecne funkcjonowanie osoby. Buduje siłę, wiarę, zaangażowanie w pracę i życie osobiste.

 

Małżeństwo

Wsparcie  w  kryzysie

Konsultacja małżeńska, rodzinna może odbywać się : bezpośrednio, telefonicznie, przez Skypa, mailowo

Komunikacja w rodzinie-sztuka rozwiązywania konfliktów


  • Poszukanie źródła konfliktu lub oddalenia
  • Odkrycie, co potrzebuje partner, małżonek, aby czuł się bardziej szczęśliwy
  • Umiejętne wyrażenie swoich potrzeb, aby zwiększyć szanse na ich realizację
  • Doskonalenia umiejętności słuchania i empatii
  • Sztuka szukania kompromisu i rozwiązania problemów
  • Jak sprawić, aby partner chciał realizować nasze potrzeby i cele
  • Sztuka komunikacji- jak mówić, aby nas zrozumiano
  • Jak zyskać wsparcie w trudnych chwilach
  • Co zrobić, aby wspólne życie było ciekawe i radosne
  • Jak konstruktywnie krytykować
  • Jak odmawiać, aby nie zranić

Informacje i zapisy:
tel. 506 119 648

 

Poczucie wartości

Budowanie siły

Efektywność osobista i poczucie własnej wartości:

  • samoocena i jej wpływ na sukces
  • poczucie Własnej Wartości – jak odkryć co mnie ogranicza?
  • system przekonań i wartości – co zrobić, aby się chciało ?
  • motywacja własna i sposoby jej pobudzania i utrzymywania na wysokim poziomie
  • jak zwiększyć potencjał osobisty ?
  • nawyki i ich wpływ na sukcesy i porażki – metody eliminacji nawyków ograniczających.
  • wczesne rozpoznawanie konfliktów i rozwiązywanie konfliktów
  • jak praktycznie rozwijać inteligencję emocjonalną i czuć się człowiekiem spełnionym
  • jak radzić sobie ze niepowodzeniem, porażką, stratą i krytyką

Forma szkolenia

Wykład, połączony z prezentacją multimedialną
Ćwiczenia
Scenki sytuacyjne z podziałem na role- realne sytuacje życiowe
Studium przypadku – realne sytuacje życiowe
Gry
Dyskusja

Informacje i zapisy:
tel. 506 119 648

 

ABC Emocji

Żyć  w  równowadze

  • Omówienie czym jest inteligencja emocjonalna- jej znaczenie i korzyści
  • Jaki ma wpływ inteligencja emocjonalna i racjonalna na sukces w życiu
  • Znaczenie samoświadomości w procesie pracy nad inteligencją emocjonalną
  • Jak zbadać jaki mam problem w pracy z emocjami?
  • Twój styl komunikacji- test
  • Jaki masz rodzaj motywacji?- praca nad tym, aby się chciało chcieć
  • Jak skutecznie współpracować
  • Samokontrola- sztuka panowania nad złością
  • Sztuka empatii- jak zrozumieć drugą osobę i dać jej wsparcie
  • Konstruktywne rozwiązywanie konfliktów i sytuacji trudnych
  • Przywództwo- jak zjednać sobie ludzi

Forma szkolenia

  • Wykład, połączony z prezentacją multimedialną
  • Ćwiczenia
  • Scenki sytuacyjne z podziałem na role- realne sytuacje życiowe
  • Studium przypadku – realne sytuacje życiowe
  • Gry
  • Dyskusja

Informacje i zapisy:
tel. 506 119 648

 

Asertywność

Jak odmawiać, prosić

Sztuka zachowań asertywnych


 

Asertywne zachowanie jest umiejętnością, która pozwala skuteczniej działać, ponosić mniejsze koszty emocjonalne, radzić sobie z atakami krytyki, wyzysku, budować satysfakcjonujące związki, mieć równowagę w relacjach oraz otrzymywać pomoc innych.

 

Uczestnicy:
Każda osoba, która chce zredukować poziom stresu, zwiększyć komfort życia i relacji z innymi osobami oraz szybciej powrócić do zdrowia

 

Korzyści:

Czym jest asertywność?

  • Trzy sposoby zachowania: asertywność, agresja a wycofanie – charakterystyka i konsekwencje wyboru
  • Cechy zachowań asertywnych i nieasertywnych i ich przyczyny
  • Autodiagnoza na asertywność- test na stopień komunikacji z innymi
  • Pokazanie najczęściej popełnianych błędów uznawanych za asertywne
  • Wskazanie przykładów poprawnego zastosowania zachowań asertywnych
  • Zastosowanie konstruktywnej krytyki
  • Przykłady zachowań asertywnych w różnych sytuacjach- studium przypadku
  1. Asertywność w praktyce

Jak być asertywnym w następujących sytuacjach?:

  • różnica stanowisk, poglądów i oczekiwań
  • naruszenie granic
  • agresja i złość ze strony innej osoby
  • nadmiar obowiązków
  • krytyka innych osób
  • narzucanie swojego punktu myślenia i reakcji przez innych
  • obrona swojego stanowiska i rozwiązań
  • proszenie o pomoc
  • wyrażanie niezadowolenia
  • swobodne mówienie o uczuciach i oczekiwaniach

Forma szkolenia

  • Wykład, połączony z prezentacją multimedialną
  • Ćwiczenia
  • Scenki sytuacyjne z podziałem na role- realne sytuacje życiowe
  • Studium przypadku – realne sytuacje życiowe
  • Gry
  • Dyskusja

Informacje i zapisy:
tel. 506 119 648