Asertywność

Lorem ipsum dolor sit amet, consetetur sadipscing elitr

Asertywność

Jak odmawiać, prosić

Sztuka zachowań asertywnych


 

Asertywne zachowanie jest umiejętnością, która pozwala skuteczniej działać, ponosić mniejsze koszty emocjonalne, radzić sobie z atakami krytyki, wyzysku, budować satysfakcjonujące związki, mieć równowagę w relacjach oraz otrzymywać pomoc innych.

 

Uczestnicy:
Każda osoba, która chce zredukować poziom stresu, zwiększyć komfort życia i relacji z innymi osobami oraz szybciej powrócić do zdrowia

 

Korzyści:

Czym jest asertywność?

  • Trzy sposoby zachowania: asertywność, agresja a wycofanie – charakterystyka i konsekwencje wyboru
  • Cechy zachowań asertywnych i nieasertywnych i ich przyczyny
  • Autodiagnoza na asertywność- test na stopień komunikacji z innymi
  • Pokazanie najczęściej popełnianych błędów uznawanych za asertywne
  • Wskazanie przykładów poprawnego zastosowania zachowań asertywnych
  • Zastosowanie konstruktywnej krytyki
  • Przykłady zachowań asertywnych w różnych sytuacjach- studium przypadku
  1. Asertywność w praktyce

Jak być asertywnym w następujących sytuacjach?:

  • różnica stanowisk, poglądów i oczekiwań
  • naruszenie granic
  • agresja i złość ze strony innej osoby
  • nadmiar obowiązków
  • krytyka innych osób
  • narzucanie swojego punktu myślenia i reakcji przez innych
  • obrona swojego stanowiska i rozwiązań
  • proszenie o pomoc
  • wyrażanie niezadowolenia
  • swobodne mówienie o uczuciach i oczekiwaniach

Forma szkolenia

  • Wykład, połączony z prezentacją multimedialną
  • Ćwiczenia
  • Scenki sytuacyjne z podziałem na role- realne sytuacje życiowe
  • Studium przypadku – realne sytuacje życiowe
  • Gry
  • Dyskusja

Informacje i zapisy:
tel. 506 119 648