Obsługa klienta
Trudny klient
Radzenie sobie ze stresem i z trudnym klientem
Praca z klientem jest wyzwaniem. Tym bardziej, że obecnie klienci są coraz bardziej wymagający i świadomi swoich praw. Handlowcy potrzebują radzić sobie z różnymi nastrojami i emocjami różnych klientów, nie poddawać się zniechęceniu, podczas odmowy.
Cel:
Szkolenie nauczy radzić sobie z trudnym klientem w taki sposób, aby pozytywnie wpłynąć na jego stan emocjonalny, znaleźć zadawalające rozwiązanie i zachęcić do zakupu towarów i usług.
Pokaże jak nie dać wyprowadzić się z równowagi, mieć dobre nastawienie i samopoczucie i nie poddać się stresowi oraz posiadać umiejętności zapobiegania szkodliwym skutkom jego działania.
Uczestnicy:
Handlowcy
Korzyści:
- Poznanie przyczyn stresu oraz mechanizmów działania stresu na płaszczyźnie fizjologicznej, emocjonalnej i poznawczej.
- Nabycie umiejętności zapobiegania nadmiernemu stresowi w pracy.
- Poznanie technik radzenia sobie w sytuacji stresowej, z trudnym klientem.
- Opanowanie metod radzenia sobie z własnymi emocjami – skuteczne metody relaksacji
Tematyka:
Wpływ stresu na organizm
- Fizjologia stresu
- Psychosomatyka
- Najczęstsze reakcje stresu na organizm
- Skutki stresu krótkotrwałego i długotrwałego
- Zmęczenie, trema, stres, czy syndrom wypalenia – diagnozowanie
Zmiana czynników wewnętrznych
- Zmiana wewnętrznych programów wywołujących stres
- Planowanie i organizacja pracy własnej
- ABC sukcesu w stresie- jak robią to najlepsi
- Wyrażanie emocji w sposób asertywny i budujący relacje z drugim człowiekiem
- Relaksacja, wizualizacja, wyciszenie- motody radzenia sobie ze stresem
Zmiana czynników zewnętrznych
- Konstruktywna krytyka- jak krytykować i przyjmować krytykę
- Spirala gniewu- jak radzić sobie z gniewem pacjenta
- Jak pozytywnie rozwiązać reklamacje
- Trudny Klient- jak sobie z nim radzić
Forma szkolenia
Wykład, połączony z prezentacją multimedialną
Ćwiczenia
Scenki sytuacyjne z podziałem na role- realne sytuacje zawodowe
Studium przypadku – realne sytuacje zawodowe
Praca z dyktafonem i kamerą video
Gry
Dyskusja
Informacje i zapisy:
tel. 506 119 648