Dla lekarzy
Komunikacja z pacjentem
Komunikacja lekarza dentysty z pacjentem
Badania pokazują, że komunikacja jest ważnym elementem sztuki medycznej. Od stopnia empatii i umiejętności przekazywania diagnozy oraz opisu metod leczenia zależy motywacja pacjenta i jego wybory rozwiązań stomatologicznych
Grupa docelowa:
Szkolenie kierowane jest dla stomatologów, pracujących indywidulanie lub przy współpracy z asystentką, rejestratorką
Cele szkolenia:
Szkolenie ma na celu pokazać jak sposób rozmowy lekarza z pacjentem przekłada się na zaufanie pacjenta do lekarza, jego motywacją do leczenia i wybór metod leczenia.
Korzyści dla uczestników:
Uczestnicy będą mieli okazję udoskonalić swoje umiejętności rozmowy z pacjentem, aby zwiększyć zaufanie pacjenta i zmotywować go do dbałości o zdrowie i do wyboru najlepszych metod leczenia.
Tematyka:
- Relacja lekarz- pacjent
- Potrzeby emocjonalne pacjenta w gabinecie lekarza dentysty
- Jak słuchać pacjenta podczas wywiadu i uzyskać niezbędne informacje potrzebne później w procesie motywowania pacjenta do leczenia
- Jak zbudować zaufanie i autorytet, aby pacjent chętniej podążał na wskazówkami lekarza
- Jak radzić sobie z lękiem pacjenta i zlikwidować jego złe konsekwencje
- Jak budować motywacje pacjenta do wysokiej jakości leczenia
- Efekt placebo, nacebo i nocebo a skuteczność leczenia
- Trudne sytuacje
- Jak przekazać niepomyślną informacje pacjentowi o jego chorobie i złych rokowaniach
- Jak radzić sobie z agresją pacjenta i jego żalem
- Jak wskazać błędy pacjenta w dbałości o jego zdrowie, aby go nie urazić i jednocześnie zachęcić do zmiany nawyków
- Jak odpowiadać na wszystkie trudne pytania pacjenta, aby zbudować jego motywację do najlepszych dla zdrowia rozwiązań medycznych
- Jak zachęcić aby nie oszczędzał na zdrowiu
Forma szkolenia
Wykład, połączony z prezentacją multimedialną
Ćwiczenia
Scenki sytuacyjne z podziałem na role- realne sytuacje zawodowe
Studium przypadku – realne sytuacje zawodowe
Praca z dyktafonem i kamerą video
Gry
Dyskusja
Informacje i zapisy:
tel. 506 119 648