Dla higienistek
Obsługa pacjenta
Profesjonalna higienistka w gabinecie dentystycznym
Badania pokazują, że komunikacja jest ważnym elementem sztuki medycznej. Od stopnia empatii i umiejętności przekazywania diagnozy aktualnego stanu jamy ustnej oraz opisu metod dalszej profilaktyki zależy motywacja pacjenta i jego wybory rozwiązań stomatologicznych
Grupa docelowa:
Szkolenie kierowane jest dla higienistek, pracujących indywidulanie lub przy współpracy z lekarzem.
Cele szkolenia:
Szkolenie ma na celu pokazać jak sposób rozmowy higienistki z pacjentem przekłada się na jego motywacją systematycznych wizyty kontrolnych i ukształtowaniu dobrych nawyków dbałości o swoje zęby.
Korzyści dla uczestników:
Uczestnicy będą mieli okazję udoskonalić swoje umiejętności rozmowy z pacjentem, aby zwiększyć zaufanie pacjenta i zmotywować go do dbałości o swoje zęby i do wyboru najlepszych metod profilaktyki jamy ustnej.
Tematyka:
- Relacja higienistka- pacjent
- Potrzeby emocjonalne pacjenta w gabinecie higieny
- Jak słuchać pacjenta podczas wywiadu i uzyskać niezbędne informacje potrzebne później w procesie motywowania pacjenta do zmiany nawyków
- Jak zbudować zaufanie i autorytet, aby pacjent chętniej podążał na wskazówkami higienistki
- Jak radzić sobie z lękiem pacjenta i zlikwidować jego złe konsekwencje
- Jak budować motywacje pacjenta do dbałości o swój uśmiech
- Efekt placebo, nacebo i nocebo a skuteczność leczenia
- Trudne sytuacje
- Jak przekazać niepomyślną informacje pacjentowi o jego złym stanie jamy ustnej
- Jak radzić sobie z agresją pacjenta i jego żalem
- Jak wskazać błędy pacjenta w dbałości o jego zęby, aby go nie urazić i jednocześnie zachęcić do zmiany nawyków
- Jak odpowiadać na wszystkie trudne pytania pacjenta, aby zbudować jego motywację do systematycznych wizyt kontrolnych
- Jak zachęcić aby nie oszczędzał na zdrowiu zębów
Forma szkolenia
Wykład, połączony z prezentacją multimedialną
Ćwiczenia
Scenki sytuacyjne z podziałem na role- realne sytuacje zawodowe
Studium przypadku – realne sytuacje zawodowe
Praca z dyktafonem i kamerą video
Gry
Dyskusja
Informacje i zapisy:
tel. 506 119 648