Asertywność
Jak odmawiać, prosić
Sztuka zachowań asertywnych
Asertywne zachowanie jest umiejętnością, która pozwala skuteczniej działać, ponosić mniejsze koszty emocjonalne, radzić sobie z atakami krytyki, wyzysku, budować satysfakcjonujące związki, mieć równowagę w relacjach oraz otrzymywać pomoc innych.
Uczestnicy:
Każda osoba, która chce zredukować poziom stresu, zwiększyć komfort życia i relacji z innymi osobami oraz szybciej powrócić do zdrowia
Korzyści:
Czym jest asertywność?
- Trzy sposoby zachowania: asertywność, agresja a wycofanie – charakterystyka i konsekwencje wyboru
- Cechy zachowań asertywnych i nieasertywnych i ich przyczyny
- Autodiagnoza na asertywność- test na stopień komunikacji z innymi
- Pokazanie najczęściej popełnianych błędów uznawanych za asertywne
- Wskazanie przykładów poprawnego zastosowania zachowań asertywnych
- Zastosowanie konstruktywnej krytyki
- Przykłady zachowań asertywnych w różnych sytuacjach- studium przypadku
- Asertywność w praktyce
Jak być asertywnym w następujących sytuacjach?:
- różnica stanowisk, poglądów i oczekiwań
- naruszenie granic
- agresja i złość ze strony innej osoby
- nadmiar obowiązków
- krytyka innych osób
- narzucanie swojego punktu myślenia i reakcji przez innych
- obrona swojego stanowiska i rozwiązań
- proszenie o pomoc
- wyrażanie niezadowolenia
- swobodne mówienie o uczuciach i oczekiwaniach
Forma szkolenia
- Wykład, połączony z prezentacją multimedialną
- Ćwiczenia
- Scenki sytuacyjne z podziałem na role- realne sytuacje życiowe
- Studium przypadku – realne sytuacje życiowe
- Gry
- Dyskusja
Informacje i zapisy:
tel. 506 119 648